Třídy

Třídní učitelka: Mgr. Kateřina Chrobáková
Učitelka: Bc. Romana Lhoťanová
Asistentka: Hana Konůpková

 

Třídní učitelka: Mgr. Kateřina Žárská
Učitelka: Mgr. Barbora Špinlerová
Asistentka: Veronika Jobová

 

Třídní učitelka: Mgr. Markéta Vaňková
Učitelka: Anna Slívová, DiS.
Asistentka: Markéta Mazurková

 

Třídní učitelka Terezie Holková, DiS.
Učitelka:  Eva Šputová, DiS.
Asistentka: Lucie Olšovská

 

 - věkově smíšená, běžná třída MŠ, do které jsou individuálně integrovány děti se zdravotním postižením a narušenou komunikační schopností

Třídní učitelka: Mgr. Věra Flachsová
Učitelka: Eva Ćmielová
Asistentka: Jitka Korčová, DiS.

 

 -  věkově smíšená, běžná třída MŠ, do které jsou individuálně integrovány děti se zdravotním postižením a narušenou komunikační schopností

Třídní učitelka: Jana Pírková, DiS.
Učitelka: Květuše Pokorná
Asistentka: Taťána Besedová

 

TŘÍDY ZVONEČEK, KORÁLEK, MOTÝLEK A BERUŠKA

    Do speciálních tříd Zvoneček, Korálek, Motýlek a Beruška jsou zařazovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami (s autismem, tělesným, kombinovaným, mentálním, řečovým či smyslovým postižením) na základě doporučení školských poradenských zařízeních. V každé třídě je snížený počet dětí, o které se starají 2 speciální pedagožky a 1 asistent pedagoga.

    Při vzdělávání dětí využíváme metodu strukturovaného učení, alternativní komunikaci VOKS, léčebnou tělesnou výchovu, ergoterapii, canisterapii, bazální a senzomotorickou stimulaci.

  Třídy jsou prostorově členěny dle zásad TEACCH programu. Děti užívají denní režim sestavený z piktogramů. Princip strukturovaného učení je uplatňován při individuálních i skupinových činnostech. Komunikační schopnosti jsou rozvíjeny pomocí alternativní komunikace. Při stimulaci a podpoře řečového vývoje dětí spolupracujeme s klinickou logopedkou. Děti se také učí formou prožitkového učení, během kterého si osvojují, co nejvíce prožitků z reálného prostředí, které je obklopuje. Nácviky sociální interakce a kooperace při hře pomáhají dětem zvládat pro ně náročné sociální situace. Třídy Zvoneček a Korálek jsou vybaveny speciálními hračkami a kompenzačními pomůckami, které pomáhají rozvíjet komunikaci, smyslové vnímání, jemnou a hrubou motoriku a hudební cítění dětí.

  Každé dítě má možnost se účastnit různých činností a aktivit společně s dětmi z běžných tříd – divadelní představení, slavnosti, společné hry na zahradě, vycházky aj. Pravidelně se děti mají možnost zapojit do společných her v běžných třídách.

    Velký důraz je kladen na individuální přístup s přihlédnutím ke schopnostem, dovednostem, zájmům a potřebám každého dítěte.

 

TŘÍDY KVĚTINKA A SLUNÍČKO

    Běžné třídy jsou věkově smíšené s možností integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Při jejich naplňování zohledňujeme sourozenecké vazby a přání rodičů. Dětem vytváříme podmínky, pro jejich všestranný rozvoj podle jejich individuálních potřeb. Jsou jim nabízeny činnosti různorodého charakteru, které rozvíjí jejich dovednosti a schopnosti. Hlavním prostředkem vzdělávání je hra v nejrůznějších podobách, prožitkové, situační, sociální a kooperativní učení a aktivity, které jsou založeny na přímých zážitcích dětí. Při získávání nových poznatků děti zapojují co nejvíce smyslů, aby došlo k pochopení a uvědomění si.

    Děti vedeme k samostatnosti, vzájemné spolupráci, pomoci, ochotě poradit druhému a poučit se z předchozích neúspěchů. Velký důraz klademe na prevenci, rozvoj a podporu řečových dovedností. Pro úspěšný vstup dětí do školy zařazujeme každoročně pro děti plnící povinné předškolní vzdělávání Metodu dobrého startu. Vytváříme prostředí pro inkluzivní vzdělávání dětí s různou mírou podpůrných opatření. Přítomnost asistentky pedagoga ve třídě umožňuje učitelkám zařazovat více činností ve skupinkách, věnovat se dětem individuálně.

    Děti mají dostatek prostoru pro své zájmy, individuální a kooperativní hry. Mají možnost poznávat, experimentovat a tvořit dle vlastní fantazie. Vytváříme dětem stimulující, klidné a příjemné prostředí, aby se cítily dobře, spokojeně a bezpečně, aby do MŠ chodily s radostí a očekáváním příjemně prožitého dne.

 

Do speciálních tříd Zvoneček a Korálek jsou zařazovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami (s autismem, tělesným, kombinovaným, mentálním, řečovým či smyslovým postižením) na základě doporučení školských poradenských zařízeních. V každé třídě je snížený počet dětí, o které se starají 2 speciální pedagožky a 1 asistent pedagoga.
 
Při vzdělávání dětí využíváme metodu strukturovaného učení, alternativní komunikaci VOKS, léčebnou tělesnou výchovu, ergoterapii, canisterapii, bazální a senzomotorickou stimulaci.
 
Třídy jsou prostorově členěny dle zásad TEACCH programu. Děti užívají denní režim sestavený z piktogramů. Princip strukturovaného učení je uplatňován při individuálních i skupinových činnostech. Komunikační schopnosti jsou rozvíjeny pomocí alternativní komunikace. Při stimulaci a podpoře řečového vývoje dětí spolupracujeme s klinickou logopedkou. Děti se také učí formou prožitkového učení, během kterého si osvojují, co nejvíce prožitků z reálného prostředí, které je obklopuje. Nácviky sociální interakce a kooperace při hře pomáhají dětem zvládat pro ně náročné sociální situace. Třídy Zvoneček a Korálek jsou vybaveny speciálními hračkami a kompenzačními pomůckami, které pomáhají rozvíjet komunikaci, smyslové vnímání, jemnou a hrubou motoriku a hudební cítění dětí.
 
Každé dítě má možnost se účastnit různých činností a aktivit společně s dětmi z běžných tříd – divadelní představení, slavnosti, společné hry na zahradě, vycházky aj. Pravidelně se děti mají možnost zapojit do společných her v běžných třídách.
 
Velký důraz je kladen na individuální přístup s přihlédnutím ke schopnostem, dovednostem, zájmům a potřebám každého dítěte.